dijous, 20 d’agost del 2015

Camió blindat Ebro


SCW Ebro armoured truck
Bandera, escala 1/72 (=20mm)


Després de molt donar-hi voltes, encara no estic del tot segur de quin model exacte de blindat es tracta. Podria ser un MMC Ebro 2 de Cardé y Escoriaza, o un Mercier 1 dels tallers homònims. Per a sortir de dubtes (o incrementar-los, segons com), consulteu l'excel·lent blog Vehículos y Blindados de la Guerra Civil... En tot cas, en allò que no hi ha dubte és que es tracta d'un camió blindat de fabricació aragonesa, utilitzat pel bàndol feixista.

Vaig trobar el model per casualitat a eBay, de forma que no en sé la marca. El casc és de resina d'una sola peça (tot el volum és resina, així que pesa molt), amb rodes i torreta de metall. La metralladora forma part solidària de la torreta. La factura semblava de bona qualitat, sense bombolles i amb els perfils simples però ben definits. El vaig muntar tal com em va arribar, sense més modificacions que afegir-hi un pic i una pala al lateral dret i una llauna de combustible al darrere.

La feina de pintura no és excessivament brillant. Vaig voler experimentar un camuflatge de taques emprant un palet embolicat en cotó fluix, d'aquells de cosmètica; però sens dubte he de millorar-ne el procediment. En tot cas, un necessari reforç per als meus requetés...

Nota a 21/08/2015: he estat informat per un lector que el model molt probablement pertanyi a Bandera Miniatures, marca comercialitzada per la britànica RH Models.